Zámecký park v Dřínově je kulturní památkou registrovanou v Ústředním seznamu kulturních památek ČR r.č. 44912/7-5926.
Ve dnech 8. - 10 . ledna 2010 došlo vlivem nepříznivých klimatických podmínek k poškození části dřevin v parku. Vrstva námrazy způsobila u velkého počtu dřevin poškození až odlomení kosterních větví i větví nižších řádů, případně terminálů. Některé dřeviny se pod tíhou sněhu a ledu značně vyklonily. Byla narušena statika a tím provozní bezpečnost těchto dřevin a hrozil jejich pád. Vzniklé praskliny kosterních větví, tlakových vidlic a kmenů mohli vést k rozpadnutí poškozených dřevin.
Z důvodu zachování bezpečnosti občanů, kteří parkem prochází a dětí, které si v něm hrají, bylo třeba co nejdříve z porostu parku odstranit rizikové dřeviny. Rovněž u některých cenných a hodnostných dřevin bylo třeba instalovat bezpečností vazby zabraňující rozlomení nebo vyvrácení kmene a tak předejít možnému poškození zdraví návštěvníků parku nebo nenávratnému poškození dřevin.
Odstraněné dřeviny je nutné nahradit mladými výsadbami tak, aby zůstalo zachováno kompoziční členění porostů parku a byla prováděna jejich kontinuální výměna s cílem získat věkově diferencované porosty dřevin, které podmiňují dlouhodobou existenci této kulturní památky.
Celkové náklady projektu činí 260.032,-Kč.
Na obnovu zámeckého parku byla poskytnuta účelová investiční dotace z rozpočtu Zlínského kraje ve výši 50.000,-Kč.
SILNICE III/43330 Dřínov
Předmětem stavby byla rekonstrukce silnice III/43330 v průtahu obcí
Dřínov, kterou zajišťovala příspěvková organizace Ředitelství silnic
Zlínského kraje a vyvolané investice rekonstrukcí silnice III/43330,
kterou zajišťovala obec Dřínov.
Celková délka úpravy byla 1205,21 m. V rámci projektu byla silnice
rekonstruována na (odvozenou) kategorii MS 7,5/40, tedy se základní
šířkou mezi obrubami 6,50 m, s rozšířením v obloucích dle požadavků ČSN.
Směrové řešení průtahu bylo dáno jeho stávajícím trasováním.
Výškové řešení bylo navrženo s ohledem na skutečnost, že dle výsledků
diagnostiky vozovky byla řešena kompletní výměna konstrukce a ve vztahu
ke stávající zástavbě bylo výhodné snížení nivelety. Příčný sklon je
střechovitý, ve směrových obloucích jednostranný. Komunikace je vymezena
obrubníky. Odvodnění povrchu je řešeno novými dešťovými vpustěmi
napojenými přípojkami do stávající kanalizace. Uliční vpusti jsou
vybudovány z betonových prefabrikátů. Součástí stavby bylo vybudování
opěrných zdí, přeložky inženýrských sítí a dopravní značení.
Souběžně se stavbou silnice probíhala stavba zajišťovaná obcí
Dřínov. Předmětem této stavby byla rekonstrukce stávajících chodníků a
vybudování nových chodníků podél silnice, vybudování opěrných zdí,
napojení nemovitostí na silnici, úpravy sjezdů na místní komunikace,
přeložky některých inženýrských sítí a vegetační úpravy.
Jelikož stavbu realizovali dva investoři, ŘSZK a Obec Dřínov, byla
zajištěna dvě výběrová řízení. Vlastní rekonstrukci silnice se živičným
povrchem a položením silničních obrub prováděla firma Pražské silniční a
vodohospodářské stavby, a.s. odštěpný závod 6 – Morava Tlumačov a tu
část, kde investorem byla obec Dřínov prováděla firma Pozemní
stavitelství Zlín a.s.
Na vyvolané investice, tj. přeložky inženýrských sítí a ty
chodníky, které v obci byly, požádala obec o dotaci z Regionálního
operačního programu Střední Morava. Na nové chodníky, tj. nově
vybudované, žádala obec o dotaci ze Státního zemědělského intervenčního
fondu.
Stavba byla zahájena v červenci loňského roku a již v prosinci byla
silnice schopna předčasného užívání. Zde stojí za zmínku vstřícnost a
ohleduplnost dopravních podniků Krodobus, a.s. Kroměříž a Autodoprava
Studený s.r.o. Prostějov, kdy společnými silami byly zvládnuty veškeré
objížďky a omezení autobusové dopravy.
Financování stavby
Stavební náklady akce zajišťované ŘSZK 33 397,- tis. Kč
Náklady přípravy a zabezpečení stavby ( 2004-2009 ) 672,- tis. Kč
Celkové náklady stavby ŘSZK 34 069,- tis. Kč
z toho dotace EU ( ROP ) vč. SR 31 020,- tis. Kč
( z toho EU - ROP 29 297,- tis. Kč )
Náklady obce
Celá stavba přišla obec na 18,114.305,- Kč
z toho vlastní stavba 16,381.234,- Kč,
ostatní jsou náklady přípravy a zabezpečení stavby, tj. výdaje na
projektovou dokumentaci, výběrové řízení, studii proveditelnosti,
řízení projektu (implementaci), TDI a koordinátora bezpečnosti práce.
Dotace z ROP – 9,414.290,- Kč
Dotace ze SZIF – 2,701.631,- Kč
Úvěr na dofinancování – 3,500.000,- Kč
Vlastní zdroje od roku 2004 do roku 2009 – 1,733.071,- Kč
Mimo tyto finance provedla firma Vodovody a kanalizace Kroměříž, a.s.
výměnu některých úseků kanalizace nad rámec projektu a to ve výši
900.000,- Kč.